Boekjesproject | De Appel: bureau in communicatie
21825
post-template-default,single,single-post,postid-21825,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
Achtergrond

Boekjesproject

De Appel communicatie is in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) gestart met het Boekjesproject, een mooie manier om kinderen al op jonge leeftijd te leren communiceren door hun woordenschat te vergroten. Want wist je dat met 15 minuten (voor)lezen per dag een kind wel 1000 nieuwe woorden per jaar leert?

De Appel is vanuit haar gedachtengoed fervent voorstander van het uitbreiden van de woordenschat van kinderen. In tijden van woordafbreuk en digitale kortbondigheid geen gekke gedachte om kinderen te ondersteunen in het vergroten van hun woordkennis en -kunde. Daarmee staan kinderen sterker in het leven en beschikken zij over meer zelfvertrouwen. Want wie weet nog hoe het voelt als je als kind verbaal niet goed uit je woorden komt? Een grote woordenschat maakt je écht sterker.

Wie ervoor voelt om mee te doen met dit unieke boekenproject, kan zich aanmelden via onze facebook pagina. Met al zes kinderen, ouders, opa’s/oma’s, buren, juffen of gastouders is deze actie een absoluut succes. Ook begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking kunnen meedoen.

 

Hoe werkt het?

Je koopt zelf één boek(je) en stuurt die op naar een kind … naam, leeftijd en adres krijg je na aanmelding van De Appel toegestuurd. Je krijgt daar zes boekjes voor terug. Hoe leuk is dat!

 

Na aanmelding volgt nadere informatie en uitleg. Meld je vandaag nog aan en draag bij aan een taalkundig kleurrijker maatschappij.